söndag 25 oktober 2015

Ställa om tiden igen.... Hatar det

Usch vad jag avskyr omställning sommartid TillVintertid!!! Why? Har hellre lite ljusare på em så långt det får än lite ljusare ett tag när man vaknar. Forskning visar att människor och djur far illa av det och olycksfalls statestiken ökar vid dessa tillfällen runt tidsomställningen.
Maken åkte iväg tidigt i fm och hämtade ett journalarkivskåp som svärfar gjort. Det är ju digitalajournaler nu men gamla/tidigare journaler skall sparas 10 år efter sista anteckning i den innan de får skickas för destruktion. Under tiden behöver de förvaras någonstans.
Vi var sedan iväg och handlade inför kommande vecka då maken åker till Dubai i 10 dagar för träna inför sitt kommande ET kval om några veckor i Spanien. I år ska jag inte vara caddie, blev inte så bra sist i september i Tjeckien då jag blev arg på hans spel :) så i år stannar jag hemma. Men ve och fasa komma in i butiken och se allt julkrafs är på plats. Jag gillar inte julen.... Inte alls. Sedan hade vi våra vänner här idag på fm och alltid lika kul att träffas. Var länge sedan vi träffades nu. Sedan åkte vi ner på stan och fikade med en annan god vän och hans fina barn på mitt nya favorithak Redfellas. Han med köpa jeans till sonen som han gnällt över ett tag. Han vill ha lite loose fit över benen nu och jeans han har tycker han är för slimfit. Skönt med en lugn helg utan måsten. Ni vet jag att jag skrivit om Annelis BoutiqeSecond/vintage butik i Malmö där jag fick hjälp handla en Alma PM monogram? Kan bara igen säga vilken trevlig butiksinnehavare. Hon fixade ju fram väskan jag önskade och nu även låset till väskan som hon skickar till mig. Sedan önskar jag mig även en axelrem till väskan är ej original utan extra tillbehör. Hon fick fram 2 remmar, en rem 1.6 cm med monogram men jag velade lite på den då det var 1.6 cm  vvm läderrem jag önskade, då lyckades hon få tag på 1.2cm läderrem och då velade jag igen för tänkte att den remmen kanske blev alldelse för tunn bära väskan i. Men vilken serviceminded människa, titta på hennes FB sids Annelis boutique eller på Instagram. Hon säljer märkes väskor,kläder, skor,scarves mm och svarar jättesnabbt på frågor och jättesmidigt handla av henne och snabbt kommer saker. Det är gott att det finns sådana människor. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar