torsdag 22 oktober 2015

Långa dagar som "egenföretagare"

Det är långa dagar som företagare( privat med ansvarskostnadställe i en organistation " PTJ"), tur att arbetet är roligt och arbetskamrater roliga och duktiga. Gör ens egna arbete lättare. Man är ett team. Jättekul med extra sköterskan nu och min sköterska är duktig handledare och organisatör. Sista patient ut 18.00 och lite adm och ekonomi efter det. Sedan sprang jag förbi Redfellas påhemvägen och unnade mig en vaniljlatte innan jag landade på sonens basketträning. Fick göra en liten arbetsinsats där med då sonen ansvarsfullt kom med en lagkamrat som sprungit ihop med en annan under deras träning på planen. Dock en snabb undersökning och lugnande besked så var vi på väg hem via matbutiken och lite kvällsmat inhandlat. Lång dag imorgon med och det är fredag, vad har hänt? Tror jag arbetat varje fredag sedan semestern och vi som brukade vara lediga. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar