lördag 2 juli 2016

En singels lördag :)

Maken skickade bild från Danmark. Strax tee off men sonen som är caddie sover gott i bilen :) . Att gå caddie är ett hårt arbete.
Kan tipsa er om fantastiskt snygga och sköna byxor från 5U på Styled by me i Skövde. Kolla in nya höstfärgen blyertsgrå... Mums. Byxan är i kraftigt och blank stretch med snygg finish. Sitter snyggt på alla kroppstyper. Smickrande. Prova vet jag. Pris ca 1000kr.
Efter en regnskur gick KF ut i ett uppehåll för sitt yogapass. Denna krävande positionen heter "räkan"
Var på arbetet en stund idag och lyckades dra igång larmet men fick tyst på det. Sedan tog vi en lunch på Redfellas med fina K och hennes vän och kollega K. Var hur trevligt som helst. K är en fantastisk kvinna med god smak och humor. Då jag sen kom hem tog jag mig en timmes ordentlig powerwalk. Känner av nacken efter vi sprang sist.
Märkligt hur KF känner av väderbyten. Solen sken när han avbröt sitt yogapass ute för att komma in. Han lade sig brevid mig i soffan för den avslutande yogapositionen "rävunge i gryt" en ansträngande position som han dock behärskar väl efter år av träning. Men i alla fall 5 min efter han kom in blev det kolsvart och värsta regnsskur kom... Fattar inte hur han märker det men slår aldrig fel nu med nytt smeknamn väderkatten.
Jag ska delge er mitt lördagsmys recept. God mat kräfva god dryck. Man tager 2 kokta ägg varma knosa ihop dem i en smaklig röra med vitlöksmajjo ett dänk salt och mycket svartpeppar. Slå upp ett rejält glas rött. Sleva i mat och var god skölj ned. Vänta 3 minuter, mätt? Perfekt. Mission completed :) det ser ni vänner, jag kan vara i ett kök :) Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar