måndag 25 juli 2016

Tur så här långt med semester

Kan inte fatta vilken tur jag haft med semestervädret. Brukar tillhöra dem som tar regnperioden.
Latade mig igår men höll min träning. Intervaller runt 2.5 km samt styrkestationer. Känns så skönt. Regnet hängde lite i luften och åskan likaså men ändå skönt varmt. Det roliga är att hela familjen är med och tränar. Make och son även om vi tränar på olika nivåer så åker vi tillsammans dit och hem. Efter träningen kunde vi åter sitta ute till en tropisk kväll och natt. Så underbart. Jag sätter in allt på minnesbanken inför stundande vinter :)
Jag verkar tom ha fortsatt tur med väder i alla fall. Här är väderprognosen denna veckan i vår stad. Vi är borta ons-mån då det enligt prognos ska vara mest mulet med regn.
Men i Polen får vi fortsatt varmt och sol. Ok regn och 23 grader när vi kommer fram på onsdag kväll men sen sol och 23-24 grader. Det får man tacka för då vi icke golfare ska till Polens riviera vid kusten, Swinocji eller hur det stavas. En timmes bilresa från där vi bor men så får det bli då allt var fullbokat på kusten och vi många personer och sent ute med våra bokningar. Så är det nästan alltid med oss och semestrar. Sällan planering utan ide och möjlighet föds samtidigt och ofta är vi en vänkrets som gör detta tillsammans. Ofattbart kul är det i allafall. Äldsta dottern med sambo tar över här hemma och sköter om hus och vår katt när vi är borta dessa dagar. Nu åskar det här och jag hoppas det avtar snart så jag kan gå min promenad och pokemon jakt :) . Go' eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar