torsdag 14 juli 2016

Första semesterdagen check

Vaknade vanlig tid. Sen tog jag mig en 8km promenad och gick förbi arbetet och skrev lite remissprövninar som kom igår. ett gäng remisser precis innan semestern.
Maken skickade denna osköna bild från hans spelkamrats ena häl, men problemet var att båda hälarna såg lika illa ut. Blev intravenös antibiotika och inget mer spel för han. Synd om honom och för laget. Maken och han kompade varandra bra.
Hehe hittade detta på FB om vad kattägare får stå ut med. :)
Efter min promenad sprang jag och sonen 6 km. Jag har nog aldrig i hela livet varit i så dålig form. Pinsamt. Arbetar för mycket och för länge så klockan blir så sent och jag trött . Men det kan inte fortgå så. På plan yta höll jag tempot med sonen som trots ett tungt löpsteg har långa ben och springer relativt snabbt i stegtempot. I svag uppförsbacke tappar jag lätt och i mer lutning så är jag ohjälpligt efter som här. En röd tröja som han hade ses långt bort. Men jag har uthålligheten i mig och så vart det idag med. I sista ändan tuffar jag otränad på och kom i mål först av oss :) detta med en fruktansvärd kramp i mina otränade lår som de bjöd mig på efter kört utfall under rundan med sonen.
Sonen njuter efter löpturen.
Jag köpte dessa Michael Kors solglasögon på rean. Svårt bestämma mig. Hiss eller diss? Har lyssnat av 2 goda vänner med god smak K och U som gav ok vilket jag ville höra så jag behåller dem. Köpta på synsam med öppet köp 30 dagar och därav den röda plomberingen. 
Konstigt nog fick man ingen box/låda till glasögonen mer än fodralet och intyget på glasögon. Alltid annars har jag fått en box fodral och som glasögon legat i . Men det skulle det inte vara enligt personal på synsam. Sista uppdraget för dan så cyklade jag ner till stan för att ta ett glas vin med Babs och hennes make och deras vänner. Var trevlig. Var typ 100 år sedan eller nästan iaf :) sist vi gick ut och tog ett glas vin tillsammans. Imorgon ska jag försöka låta bli att gå till arbetet. Måste försöka släppa det. Men på tisdag ska jag ha 2 patienter vars arbeten fick åka en vända till labb så man står lite iaf med fötterna i arbetet trots semester. Lätt hänt när man tycker om sitt arbete. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar