onsdag 20 juli 2016

Härlig dag

Vaknade till en solig semesterdag. Yippi. Kaffe och en tunnbrödsbit sen ut och gick en timme. Mycket roligare nu när man kan marschera fram och plocka Pok'emons samtidigt. Väl hemma åkte vi och köpte nya sommardäck till bilen inför vår semesterresa. Framdäck började bli usliga men vi bytte samtliga däck. Skönt att fått det gjort inför resan.
 Lite lunch och handla inför vår Libaafton imorgon med svärföräldrar och vänner. Sen ut och sprang i den sköna eftermiddagen. 7 km blev det så det börjar arta sig till lite mer acceptabla träningspass för mig, så det känns kul och lite mer lätt känsla i kroppen. Hemma körde jag igenom bålen med lite övningar och se börjar redan bli lite bättre därmed efter endast 1 veckas intensivträning med 2 pass om dagen. Känns så skönt att nu vill jag bara fortsätta så här för alltid :) vad gott man skulle må? Jag har ett toppenkul yrke och arbete men ändå sådan skillnad på ork och lust när man är ledig.
Min lilla Tiger gömde sig i bästa Pok'emonstyle i vår häck med jag körde igenom mina bålövningar och med jämna mellanrum lovebombade han mig med gos. Sonen är hos en kamrat och badar i deras pool. Kul för honom men jag tycker det är otrevligt med några killar själva i en pool. Är rädd för att de ska bli dumdristiga och övertrumfa varandra i hur man dyker/hoppar i eller håller varandra under vattenytan. Isch men jag är en hönsmamma jag vet men vet inte hur jag ska låta bli att oroa mig då barnen samtidigt måste få frihet och eget utrymme. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar