tisdag 19 juli 2016

Lite arbete igen då

En trevlig spontangrill i går kväll då solen tittade framåt kvällskvisten. Söta Bente ser ut som en Pokemon :)
Det är jättekul med Pokemonspelet, i tidningar hånar man folk som roar sig med detta och hur farligt det är. Well sämre saker kan man göra :) man rör sig mycket och man får se mer då man får gå till olika ställen för nya bollar mm. Där möter man massor av människor, främmande människor som pratar till främlingar, byter tips och erfarenheter. Det roar mig än så länge i alla fall.
Det svåra är ju att ta sig in på servern. Mestadels möts man av bilden ovan innan man kommer in i spelet som bild nedan.
Idag arbete med patienter och titta till verksamheten. Tur det, fick en faktura på 20 000 till arbetet för service från ett företag som reparerar våra vinkelstycken. Jag fick hjärnblödning i semestertider men lyckade få tag på en på det fakturerande företaget som sa att han tryckt fel.... Rätt belopp skulle vara 650kr men de vet inte för vad och inte jag heller... Känns som detta blir en följetong...
En annan söt Pokemon mötte mig efter en skön men jobbig löptur på berget. Det tar sig. Dålig form än men nu börjar kroppen och de gamla förtvinade musklerna komma ihåg och det börjar komma lite mer frånskjut i avstampet när jag springer. Så skönt att det finns där men så jäkla hemskt att man låter det förfalla så länge sin produkt. Varje dag kan du förfina dig eller förfula dig sa en klok man till mig en gång. Så sant. Äta nyttig och träna för förfining och öka sannolikhet att få åldras, det hindrar ju inte att man någon dag därimellan tar en förfulningsdag med godsaker och sitta i soffan. Jag hoppas bara att jag kan hålla rutin igång när arbetet drar igång efter semestern. Jag ska dock göra allt för hålla motivationen uppe så jag inte hamnar i träskträningsskick som jag satt mig i nu. Lättare underhålla än bygga upp även om man alltid kan bygga upp. Men vill slippa den hemska känslan igen. Nu längtar vi till Polen och god mat med goda vänner och deras barn. Ser ut att bli väldigt varmt och solig på prognosen nu med runt 28 grader. Vi ska åka till deras omtalade vackra badresorter vid kusten. Jag har laddat upp med receptbelagda åksjukeplåster och tabletter då jag både lätt blir åksjuk och båtsjuk. Japp och träningskläder ska med. Ska träna varje dag där med. Bor i en fin park som jag kan springa i på morgonen och ett gym i närheten som jag kan besöka någon gång i allafall de 5 dagar vi kommer stanna. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar