söndag 24 juli 2016

Njuter och lite semestersmolk i bägaren

Skön söndag. Ni vet man vaknar upp utvilad till en varm sommardag och gått och lagt sig kärleksboostad och tacksam. Då är livet gott. Måste sättas in på minnesbanken att ta fram vid tråkigare dagar.
Vi började förmiddagen till arbetet en sväng för lite tillsyn/översyn. Väl hemma skickar en av vännerna att han blivit gipsad efter ramlat igår vid badets backe och fotbollsspel. Vi tog en bild på mitt arbete och fraktur syntes i led för tummen. Synd om han. Vi åker ju till Polen för golfspel till veckan och för hans del inget spel. Får hänga med oss damer istället för sol,bad och shopping.
Sen på eftermiddagen lade jag mig och njöt av sol och värme ute på vår altan. Efter några timmar kom ett skönt litet sommarregn och åska. Så jag gick in och drog isär lamellgardinerna och lade mig i soffan och tittade/ lyssnade på åskvädret. Mysigt. Maken är och tränar golf och själv hoppas jag inte åskan blir för långvarig då jag ska upp på berget och springa 5:an om en stund. Sen är det slappa som gäller igen. Det är semester och återhämtning :) åh vad jag njuter. Go' eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar