fredag 8 juli 2016

Tidaholm

Arbetade fram till lunch idag. Mycket ringande de med akuta i semestertider. Efter arbetet åkte jag till Tidaholm för att träffa en patient som varje år bjuder in mig och min fd sköterska som nu arbetar med en fd kollega till mig. Så gott träffa dem båda.
Det är nu tradition att vi åker hit när vi går på semester. Vi träffas på fina och mysiga turbinhusön och dricker kaffe och äter god räksmörgås och hitills har vi haft tur med vädret när vi gör detta. I morse. Öste regnet ned och var svalt. När jag närmade mig Tidaholm lös solen och det var varmt. Jättemysigt med denna tradition. Vi går sedan omkring i den vackra miljön. Här vid bröllopsön finns ett kärleksträd. Se hur de 2 träden är sammanväxta ovanför hjärtanen.
Vi vandrade vidare i staden då vi skulle titta på Thai restaurangen som natten innan hade brunnit ned i vad som förmodas en anlagd brand. Restaurangen var tydligen nyrestauerad när det brann i natt.
När vi står där och tittar på förödelsen ser vi hur det börja ryka vit rök från först ett ställe och sedan ett ställe till och varm rök blåser mot oss. Ska det vara så? Jag ringer en vän som är brandingenjör och han tycker att jag ska ringa SOS om detta.
Så det gör jag och berättar vad jag ser och jag kan inte avgöra om det är förväntat eller inte efter nylig brand. Så brandkåren kommer ut iaf och kollar av läget. Jag har ingen aning om det var nödvändigt eller ej men kändes bra att experter gjorde den bedömningen.
Vi gick och tittade igen på söta dockhuset/ minihuset. 1 rum och kök. Ett gammalt hus som en äldre dam har bott i. Är så fint, i miniatyr verkligen. Trädgården är en idyll också. Så vill jag bo om jag vore ensam :)
När jag är åter i stan vid 18.30 tiden stannar jag till på arbetet. Tömmer tvättmaskin och diskmaskin mm. Åker hem där sonen sitter ute med kamrater och myser. 3 arbetsdagar kvar..... Sen så ska jag ha semester :) hoppas ni alla har en god helg framför er. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar