måndag 22 augusti 2016

Arbetardag

I går i Prag. Härliga killar dessa två. I går var det varmt där med lite regnskurar.
Hjärtat på flygplatsen i Prag.
Hej då fantastiska Prag.
Trötta efter bytet i Amsterdam.
Stackars maken åkte på något eller vart magsjuk av maten han åt på flygplatsen. Han mådde skit i morse och kräktes här hemma. Vi kom hem i natt 02.00 och jag skulle upp och arbeta idag och när min klocka ringde fick hunny gå upp och kräktes. Han skulle dessutom med färjan till Danmark 17.30 idag för tävling i Danmark. Hur gick det då? Jo, han orkade åka till Göteborg för ta färjan till Fredrikshamn. Jag tycker han är otroligt målmedveten och envist stark.
Jag då? Jo tack! Det var måndag på riktigt. Fortfarande ingen sköterska men tack och lov fått en pensionerad sköterska hjälpa mig under denna höst. Hon började idag. Vi möttes av att det var något strul på huselen tror man nu. Kollegan hade haft samma problem. Datorer gick inte sätta på, allt elektriskt var bortkopplat. Röntgen, intraoral kamera mm. Sen var det ju måndag så mycket ringande. Nåja bara jobba på och när jag vid 19.30  kunde GÅ hem då maken har bilen till Danmark ja då öppnade himmlen sig. Trall lalla la jag är inte riktigt i ett flow idag. Nåja imorgon är en ny dag. Sonen började idag sin första dag på gymnasiet. Han var mycket tveksam till att gå kvar där, vill nu försöka byta över till ett annat gymnasium. Det var flera saker som gjorde att han kände sig tveksam. Han skall fundera till imorgon kväll innan vi gör en begäran om önskemål byta skola. Bara han blir nöjd. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar