torsdag 18 augusti 2016

Dag 1 av Czech masters

Underbart varm och solig dag. Strålande sol och 26 grader. Lite varmt i players lounge men de har kylaggregat. Maken har väldigt ont i son underarm och får behandling samt tejpas under rundan. Slagit för mycket på matta hemma när han tränat.
My kind of lunch. Tomatsoppa, tsasiki , räk cocktail. Aen en cafe latte och en mycket god tiramisu. Mums.
Här är tältbyn.
Make m caddie/ vän värmer upp innan rondan. Caddie sparar fötterna och har slipers på uppvärmningen men byter om innan start.
Några bunkersslag innan de går ut. I sällskap med en annan svensk kollega.
Nya vapen i bagen. Drive,spoon och putter. 
Puttern har tyskt inläggs stål som de däger ska vara fina grejer. Maken tyckte den var väldigt skön.
Jag gillar Titleist design. Klassiskt elegant. Jagar inte fashion som många andra.
Här är teamet innan start idag.
Nu drar det ihop sig. Start på 10:an och västar knyts på caddie.
Snygg väst ;)
Så var de igång.
Vad gjorde jag då under tiden? Hittade mig en superplats framför storbildsskärm och solstolar man låg i.
Det var placerat i tältbyn för besökarna.
Så här mysigt hade jag. Hade fått en radio på banan som jag lyssnade på bra musik i och läste en god deckare samtidigt som jag hade ett getöga på storbildsskärmen hur maken hade det. Om någon undrar om jag brände mig? Då är svaret ja i vanlig ordning tyvärr.., och ingen solskyddsfaktor då jag inte planerat vara ute i solen. Sen tog jag mig champagne i Bling-bling tältet som kom ihåg mig från förra året.
Mötte upp teamet vid deras 18:e hål nr 9.  De hade +1 och kämpat för att hålla ihop det. Dock bra närspel fick jag mig berättat.
Vackert klubbhus på Albatross golf and resort.
Efter rundan mat på en argintinsk restaurang i en mysig källarlokal. Killarna har tidig start imorgon. Kl. 7.45 men får åka från hotell 05.00 för hinna ut till banan samt äta frukost och värma upp. Jag kommer åka dit mycket mycket senare :)
I tjeckien dricker jag öl och provar. I går hette den stella artois och var ok, idag provade jag staropramen som var knappt ok men bäst har varit Urquell. Den på fat är riktigt god för en som mig som inte gillar öl. Go'natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar