måndag 8 augusti 2016

Prework och favoritstäder

Maken och jag åkte till arbetet och kollade av läget inför arbetsstart på onsdag morgon. Notice to my self " jäklar kom ihåg att mn bygger rondell utanför vårt villaområde med stora trafikomläggningar och förseningar. Här blir mn lätt försenad nu om man startar vanlig tid hemifrån. Åkte med maken till arbetet och gick sedan hem. Tar 40 min men passar mitt återupptagna träningsupplägg. Förfinas eller förfulas :) mitt mantra när motivationen sviktar. Vill jag även vara stark och tränad inför ålderdom om man får leva och bli gammal. Det vet man ju aldrig men vill skapa förutsättning för det i alla fall.
På arbetet bokade vi av nästa veckas patienter då jag sent bestämt mig för att följa med maken till Tjeckien och Prag. Det är numer en av mina favoritstäder. Min topp 5 lista blir av de städer jag haft förmånen att hitills fått besöka. 
1) Amsterdam- för de trevliga människorna där, goda mat och vackra hus/ miljöer/ kanaler, historia och mycket egen design av kläder/märken
2) Prag- för all kultur, byggnader och historia samt god och billig mat och billig shopping
3) Dubai- för värmen, det storslagna alla storshoppingmall och juvelbutiker. All shopping på steorider på något vis men numer är det dyrt där så var det inte riktigt från början
4) Abu Dhabi- för värmen här med men här är det mer kultur tänkande. Vackrare miljöer men även här ett byggnadsarktikt eldorado men mer med ett estetiskt tänk tycker jag
5) Szcechtin- för att mat och dryck och boende är både billigt och bra kvalit'e. Shopping är billigt och utbudet är bra. Sedan slår även historian igenom här och gamla kulturella byggnader med modernt konstverk. Ja sen har jag många städer kvar att uppleva. Städer såsom Paris,London,Berlin,Munchen,New York, m fl. stora häftiga städer absolut och jättekul vara där men jag blir inte lika berörd och inte heller samma längtan att återvända. Vilka är era topp 5 städer i världen? Dåligt väder här och vår väderkatt KF ligger så klart inne :) då vet man att det väntas mer regn :) Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar