torsdag 6 oktober 2016

Kurs på Varbergs stadshotell och Asia SPA

Tidig start i morse. Upp kl 04.00. Inte min prime time. Buss gick från stan kl.06.00 och taxi var bokad för hämta upp mig kl. 05.40
Framme i Varberg och kurs. Fint hotell statshotellet.
Incjeckning rum 1. Fint rum men basic. Det värsta var att det fanns inga fönster.
Lyfte på gardin och tittade ut på ett konferansrum 1 meter från mit fönster. Kändes inte ok. Kändes som en fängelsehåla när man inte hade fönster se ut i. Till receptionen. Nytt rum på vån 5. Sätter i nyckel i nya rummet och ser ett fönster. Skönt hinner jag tänka... då kliver en naken dam ur duschen..... öhh hotellet har checkat in mig hos en okänd dam. Damen tog det lugnt trots att en främmande mänmiska stod i " vårt gemensamma hotellrum" vi fattade inget. Jag gick ner till hotellreceptionen lite lagom road.... not men ska vi säga lätt irriterad?
Nu får jag ett 3:e rum i em. Nu på våning 8. En personal följer nu med mig. Precis när vi öppnar dörren säger hon. Du har fått sviten.
Dubbelbild och vet en hur man tar bort den.
Jättefin och stor svit.
Gick grån arg till häprn och sen kunde jag skratta åt det dråpliga. Undrar om nakna damen fick någon kompensation.
Här ska jag bada jacuzzi under stjärnhimmeln i morgon bitti.
Ingen balkong/terass.
Kollegor kom över på ett glas vitt innan middagen.
Här innan middagen utanför mitt rum. Liten fåtölj.
Fint och fräscht hotell. Men köpte mig ett glas champagne Pol Roger i baren... dåligt kylt och avslaget. Ett skämt att de serverar avslagen champagne.
Åter på rummet. Slänger mig i siffan och slötittar på CSI.
Imorgon kväll kommer syster med familj från Uppsala då min syster ska på mågon klassträff. Sen träffas vi för lite AW. Maken kommer hem från Dubai. Längtar efter han. Nu ska jag knyta mig. Go' natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar