måndag 17 oktober 2016

Lite sliten av dessa långa dagar

Lilla gos KF vill vara nära mig. Men igår kväll låg jag med datorn i knäet och mejlade sonens skola. Sonen vantrivs i skolan och känner att han valt fel. Så jag brände iväg ett mejl till skolan och avkrävde ett blixtinsatt möte för detta. Då kommer KF och försöker lägga sig på tangentbordet och jag håller undan honom. Då lägger han sig i axelhöjd på min soffkudde brevid mig och klammrar sig fast. Sötnosen . Ja rektorn ringde från  skolan idag och de skall ordna ett möte på fredag. Vi får se hur det utvecklar sig. Sonen vill Inte gå kvar där utan vill läsa Samhäll.
Jag gillar ju inte kyla och mörker. Grämer mig lite att maken sa nej till att spela en pro-am i Mauritiuz  nu i sluter nov till mitten dec. Hade älskat åka dit. Känner mig sliten. Det är långa dagar som egen och stort ansvar. Har inte ångrat en minut mitt val men alla långa kvällar är slitigt just nu. Man är ju ofta även på helger för att rodda. Oftast helt ok men nu är jag trött. Får ta fasta på det roliga som händer. Denna vecka är många sena möten men på torsdag träffar jag mina fd arbetskamratr C och I, ser jag verkligen fram emot. Då får man andrum och allvar blandas med hysteriska skratt. Sen är man boostad ett tag :) de är härliga människor. Tur och kul att vi hänger i :) Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar