lördag 15 oktober 2016

Mys med sonen på stan och Commerce's 50 års jubileum

Sonen och jag åkte ner på stan och den hitresta foodmarket från världens kök. Jag tog det franska med musslor i Rouquefortsås och örtpotatis. Den var ok, inte illa men absolut ingen wow feeling.
Sonen tog australienska hamburgare.
Han valde mellan krokodil, zebra och känguru. Han tog känguru. Den fick också ok men inte mer. Kött med mycket smak och lite mer stuns/tuggmotstånd.
Kändes lite Holländskt med dessa foodtrucks och uteplatser att äta på. Men gillar det.
Sonen var sugen på en braatwurst men hoppade det.
Han gick för en spansk Churro med choklad och socker. Ungefär som avlånga donuts.
Härligt med liv på vårt torg denna svala höstdag.
Sen högg vi in på 50 meters rulltårtan. Lååång kö men vi gled förbi och gick in längst fram : ) hemskt va?
Vilka färger hösten bjuder på. Det är vackert.
Hemma igen framför tv:n. Fick en stunds sällskap. Först kom KF och värmde sig med mig. Sen kom sonen och gosade med KF, men jag blev vinnaren :) sällskap deluxe. Försökte få dottern hänga med oss idag och äta men det hann hon inte. Hon har massor att rodda runt dessa jubileumsdagar. Jag tror hon gör detta jättebra. Detta är hon ju både utbildad för och gillar action i skarpt läge. I natt är maken hemma och det ser jag fram emot. Helgerna tenderar bli lite sega när man är ensam. Handlar mest om " vad ska man äta" " vad kan jag laga" " suck måste åka och handla" de som känner mig vet min avsky för allt med kök och matlagning. När jag är ensam på helgen känns det som mat är den enda frågan och sysselsättningen :) Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar