torsdag 20 oktober 2016

Skrattkväll

Herr sällskap i går kväll. KF pressade ner sig i tvsoffan där jag låg. :) sötnosen.
Vad vi skrattade ikväll till följande bilder. Upphovskvinnan inkluderat :)
Bakgrunden är att jag visade min kollega I igår en bra pipett att suga upp vätska med. Hon ritade idag upp en bild ur minnet till sina sköterskor så de kunde beställa sådana. Frågetecknet i slutet på " hennes" pipett var att hon mindes inte hur den var på min. Förståeligt nog visste inte sköterskan exakt hur den såg ut orginal så hon bad mig sända en bild på hur den såg ut egentligen. Se bild nedan. Jämför bild ovan. Vad kollegan I ( som var kostnären) kollegan C och jag har skrattat. Vi har hörts över hela restaurangen.
Det är balsam träffa dessa 2 tjejer. Efter en stressig tid för oss alla med våra yrken så är det så gott träffas, debriefa skratta hysteriskt, prata allvar och sedan äta något därtill. Det är en lisa för själen. Jag har verkligen längtat efter detta denna tuffa vecka. Vi träffas i princip alltid på Kryddan där vi trivs. Denna gången tog jag musslor för jag tycker det är så gott. Imorgon morgonmöte med sonens skola sedan patient och vänta in repratör och varor. Sedan lite klinikfix innan vi åker till Uppsala och bor hos min syster och hennes familj för lite Stockholms besök under lördagen. Så kul att sonen följer med och systers son( sonens kusin) upp. Mysigt. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar