måndag 24 oktober 2016

LV Alma give away till mr LV Keepall

KF var happy ha oss hemma igår. Hoppade upp och lade sig bums hos mig i tv soffan där jag låg med täcket och myste framför tv:n när vi kom hem igår.
Fick svar från tutteplattografin att den var bra. Skönt det.
Köpte med till Alma från LV butiken en cluchette, dvs den man sätter låsets nyckel i. Till Alma kan man köpa den som reservdel då den hör till den modellen. Det kan man inte köpa till Keepall som också har lås och nycklar. LV vill inte bidra till att pynta om i deras egna design. Förståeligt men inte alltid praktiskt. Jag höll på slarva bort nycklarna till mr Keepall's lås för ett tag sedan och hade tur hitta på dem igen. Förbannade mig att jag inte hade en cluchette som till söta Alma ( ja mina väskor har karaktärer ;)  ) så när jag var i LV butiken i helgen hade de en hemma som jag köpte med till min Alma som reservdel men den " gamla" hänger nog med ett tag til,l så för att inte slarva bort nya cluchetten till Alma..
...Så kan hon väl få hänga på mr Keepall och krama hans nyckel fram till hon ska i tjänst hos Alma? ;) ? Idag skulle min älskade och fina mormor fyllt 90 år och som jag saknar henne. Varje dag ännu. Inte en dag utan att hon är i mina tankar. I dag går även mina tankar till mina arbetskamrater Y och S där vi arbetar, som i helgen förlorade deras mor. Man kan vara sjuk, man kan vara gammal men det är som när man blir gravid. När det väl händer är man aldrig beredd. Det är ledsamt skiljas från dem man älskar och som står en nära och kärt. Man reflekterar hur fort livet går. Talar man om tillräckligt ofta till de våra att vi älskar dem? Att de är viktiga? Jag vet inte, men försöker i alla fall. Vi är alla omgivna av viktiga människor för att må bra. Det kan vara "blodsband" det kan vara viktiga vänner som förändrar ens tillvaro. Jag är tacksam över fina vänner och familj i mitt liv. Idag är jag extra tacksam när jag tänker på alla som förlorat någon viktig människa i sitt liv. Kram och go'kväll!
Man ser skillnad i färg på läder men nya lädret blir snart honungsfärgat. By the way så älskar jag LV's monogram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar