söndag 23 oktober 2016

Sigtuna idag

Kan tipsa om detta goda godis. Vit choklad som har lakrits innuti. God ensam och mycket god till champagne.
När vi kom ut idag för att åka till Sigtuna hade vi fått en nu P-bot, suck. Jodå vi hade betalt P-biljett när vi kom till Uppsala vid 22 tiden igår kväll. Regnigt, mörkt, fällda löv. Betalade biljett och ställde oss brevid ledig ruta brevid en parkerad bil. När vi kom ut i morse var det en bot på rutan igen. Nu böter för att vi inte stod innanför P-rutan... linjer syntes inte bra eller inte alls. Men bilen brevid var norta och i dagsljus och skrapa bort lite löv såg vi konturer av parkeringsfickans linje. Ja då stod vi 2 decimeter över med ens hjulsidan.  Men på allvar Uppsala kommun? Då får ni måla era linjer för de syntes inte ens nu i dagsljus fast vi skrapade bort linjer. Nåja
Sen åkte vi alla till ett lika regnigt Sigtuna och för mig och syrrans minsta var det Poke'mon jakt.
Jag hade fullt sjå hålla lillemans tempo.
Men så fint det är i Sigtuna och vilka mysiga butiker de hade även om de var stängda idag.
Det påminner mycket om gamla Eksjö och delar av Hjo. Som man minns sin barndomsstad. Det har varit mycket skönt och rogivande att åkt iväg denna helgen, 2 p-böter till trots. Kul hälsa på syrran och gå både i Stockholm och i Sigtuna. God mat och god dryck. Kul dricka champagne med liksinnade som njuter och uppskattar den ädla dryck. Det är roligt dela upplevelser. Maken är så god :) han sa i fredags när vi var i Uppsala spontant att " jag var hans bästa vän" åh det visste jag nog men så fint när han bara sa det helt apropå när vi skulle lägga oss :) . Nu hoppas vi nästa vecka på arbetet inte blir lika kaotisk som förra veckan. Men jag har fyllt på med energi och roligheter och upplevelser denna helgen så jag är rustad för nästa vecka. Hoppas ni andra haft en skön och rolig helg ni med. Ny vecka och nya möjligheter och utmaningar. Bring it on. Go'eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar