måndag 11 april 2016

Då har måndag kommit och gått

Kom hem till en skön och varm kvällsol. Rolig dag på arbetet. Röntgen gick sönder och bara att köpa en ny. 
Vem ligger inte i den sista kvällsolens strålar? Jojo då, visst är det mr KF himself. Han är i paradiset. Jag försöker hålla mig från solen nu. Kändes som en andra chans när hudförändring var ofarlig. Sen är det allergin med. Räckte att sköterskan öppnade fönstret på arbetet så nös jag och snorrade.
Väl hemma började jag riva i garderoben efter vad jag jag ska ha på mig i om några veckor på banketten i stadshuset. Denna gamla Tiger klänning i marinblått och jackan som är ny från Lindex's Holly&whyte kollektion tillsammans med nude high heels från Zara?
Eller den här ännu äldre Halston Heritage klänning från sjuttis hos schuttis. Faktiskt köpt på 70% hos Schutermans men långt innan solsidan. Denna isåfall till mina svartvita Hugo Boss pumps. Budget vs lite mindre budget men ändå budget då inget är nytt. Den svarta är vacker på, svårt se på en galge. Orkar jag någon kväll kan jag mannekänga för er. Så vad tycker ni? Vilken av dem?
Sen gick jag över till kalasröj. Nu tittade jag på dryckerna som jag fick. Mycket gott var det.
En trevlig vardags bubbel är ju Italiens Prosecco. Ofta väldigt prisvärda och en hel del himmels goda. Slår dock inte en riktigt fin champagne men nära nog.
Det är kul när man köper/ beställer lådor på systembolaget. Man får dem ofta i så fina trälådor. En del av nöjet. Jag tycker att bara flaskor i en låda kan vara vackert och lite fotostilleben. Håller ni med? Nu lite grillat och min favoriträtt Tabouleh och då är klockan 20.30 planen var också att åka till gymmet vid 22.00 men känns tveksamt när vi ska äta så sent. Känns som om att jag Inte kommer till gymmet ikväll enligt planen. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar