lördag 9 april 2016

Lite av vart

Vaknar med KF som sällskap. Maken och sonen åkte tidigt för sonens basketcup. Sonen hade match och maken skulle stå i kiosken. Jag bara vägrar...
Åt frukost och började sedan plocka med vissnande blommor och sätta ut blomkrukor i huset.
Njöt av den jättefina ullpläden från klippan. Helt underbar och så det fina presentkortet till en trevlig butik på Birger Jarlsgatan i hufvudstaden. Fattar ännu inte alla dessa fina presenter... Otroligt men jag är så tacksam för Alla fina gåvor,blommor,upplevelser men mest att ni kom och gjorde min dag så rolig.
Här ställde jag orkideerna jag fick för en vecka sedan. Tycker synd om dem. Så fina och jag som Inte har gröna fingrar. Vilket öde som tyvärr väntar er.. Hittade också denna mini chokladask i ett blommogram, satt som en smäck till fm kaffet :)
Det finns en dag för allt. Läste att idag är internationella gin&tonic dagen. Som av en händelse stod gin och tonic m citrusfrukter kvar från förra veckans kalas. Passade bra hylla dem tillsammans på bild. För vill inte smaka idag. Inte hämtat mig än från torsdagens kväll :)
Sedan make up för uppvakta vänner som fått en bebis i veckan. Denna ljuspigmenterande cover under ögonen. Från make up store. Så bra och man sliper mörka färger eller skuggor under ögonen. Älskar den.
Har även provat deras underbara foundation. Jag har så torr hud och foundation brukar bli som smulig på mig. Denna sitter fint på och känns så skön och tom välgörande. Jag har färgen milk. Den jämnar ut hudtonen och röda pigment. Även den från make up store.
Sen köpte jag en läpppenna fairytail dream från dem också. Fin färg som sitter bra kvar på läpparna och definerar dem.
Sen var det dags åka till vännerna och titta på nyaste familjemedlemmen. Så fin man blir så sugen när man får hålla i en sådan skatt.
Sedan ner och titta på sonen och hans lags sista basketboll match för dagen. Blev jäkla spännande match, så jämnt och ett himla tryck i hallen av vi anhöriga men även de andra lagen då båda lagen låg jämsides men till sist vann motståndarna med 1 poäng. Grattis väl kämpat allihop. Det tråkiga var att se ledare i olika lag hur vissa där hade en gapande och skällande ton mot sina killar. Lät väldigt illa. Inte skulle någon av oss vuxna finna oss i om en chef skrek på oss och vrålade och skäller på en? Lyfter det någon? Laget? Jag har svårt att tro det. Tycker vår sons coacher är föredömliga. Tysta vid sidan av, peppar dem vid behov och framförallt för killarna göra "fel" och ledarna stöttar dem istället för skälla på dem.
Väl hemma sen på kvällen vid 20.00 tiden så hittar jag vår käre KF fortfarande sovandes i sängen. Vi störde han nog när vi kom hem för han vaknade, åt och försvann sen ut. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar