lördag 23 april 2016

Hemma och fixat fransarna

Vaknar upp utvilad vid 07.30 efter en underbar kväll.
Så skönt vakna och bara ligga och slöa i sängen. Det enda jag saknade är mitt kaffe i sängen!
Fina vännen som gav mig denna upplevelse och hans familj kom ut till oss på Sankt Jörgen hotell och tog hotell frukost med oss. Jättekul och mysigt träffas då det inte blir lika ofta som förr.
Efter frukosten så packa ihop och hem. Borta bra men hemma bäst. Det är synd att våra hotell i Sverige saknar aircondition generellt. Ska man finna något negativt så var det att det var väldigt varmt överallt även om jag inte gillar att frysa så är svala sovrum skönt att sova i. Vad var bäst? Resten tycker jag, svayhyllan och middagen på kvällen var super och likaså champagnen och den svenska ostbrickan när vi checkade in. Kan rekommendera detta trevliga koncept på Sankt Jörgens Park Spa & Resort och deras fredagsmys deluxe.
Tur med tingstadstunneln ofta mycket trafik köer men inte när vi passerade. Märkligt åka under Göta älv, att det är möjligt bygga så. Får alltid lite tvångstankar att konstruktioner av detta slag brister och allt vatten som forsar in:) är det fler som tänkt den tanken när ni åker under vatten?
Hemma sedan åkte jag till duktiga Emily i Maristad och fixade fransarna. Nästa fredag är det Stockholm och Grand hotell samt fest på stadshuset då får man försöka fixa sig. En slatt botox i början på veckan blir toppen. Sen hoppas jag få tid till att tatuera ögonbrynen men det hinns nog inte med innan fredag tyvärr. Om jag är fåfäng? Jo, det är jag nog. Men är det så fel att försöka fixa sig? Det betyder inte att man inte bryr sig om världens sorger och bekymmer. Många tar ofta fåfänga felaktigt för ytlighet och det är inte samma sak.
Sol och svalt så maken för ensamt grilla på altanen i kväll äter gör vi inne :) hoppas att man denna sommar kan få sitta ute något mer än förra årets sommar :) . Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar