lördag 2 april 2016

Familjemys och smälta kalas

Vilken helg jag haft. Haft så kul och känt mig välsignad över att få ha så härliga människor runt mig. Inte mycket sömn denna helg men absolut värt det. Bilden ovan är från ikväll då vi i familjen myste och njöt av gårdagen tillsammans med min syster och hennes familj. Vi grillade och drack goda viner :)
Idag har jag bara gått i min onepice teddymodell hela dagen och försökt minnas den intensiva gårdagen med alla fina upplevelser. Jag njöt av alla vackra blommor. Nedan en magisk champagne Winston Churchills Pol Roger från 2002. En blandning som Winston Churchill drack och var med och tog fram enligt hans uttryck: min smak är enkel, jag nöjer mig med det bästa. Churchill sa många bevingade uttryck. " jag dricker champagne för att fira en framgång och jag dricker champagne som tröst vid förlust" " champagne ska vara kall, torr och gratis" :) nåväl denna champagne är så fin och dyr så jag vet inte när man skall våga dricka den?
Jag som inte ville ha presenter fick massa fina saker och upplevelser. Jag är mållös och det händer inte så ofta. Jag fick lyssna på så fina tal om mig!! Så jag undrade om jag var död :) eller om de bara tagit fel person :). 
Mina syskon med svågrar och svägerskor hade gjort ett enormt arbete. De hade gjort frågesport om mig med bildspel. De hade tryckt upp matlagningsförklädde med mig som bebis på ( jag som aldrig är i köket) och gjort en kaffemugg med min helt för mig bortglömda idol som jag var sååå kär i Donny Osmond :) hahaha men när jag såg bilden och hans namn kom jag på att just det, det stämmer ju.
Jag fick så mycket fint pläd, upplevelser tillsammans med våra fantastiska vänner och SPA paket. Otroligt generösa och fantastiska vänner.  Jag fick roliga kort
Jag fick ett mycket passande hängsmycke  av kamratgänget. En hästsko som passar bra då jag för alltid kommer vara hästtjej mentalt med den mycket klockrena inskriptionen " take no shit" :) 
Jag fick "mitt" önskearmband" av mina underbara syskon med deras respektive och jaaa det var lika fint i verkligheten som på bild.
Ja, jag fick allt verkligen kände jag. Kärlek, glädje, omtanke, fina ord, mat, drycker,upplevelser,tavlor,parfym,mat, vackro blommor samt det bästa, ett minne för livet och stor tacksamhet över mina fina vänner.
Jag fick också äkta fin "spettekaka"? Stavas det så? Från Österlen med spettekakabågsåg av al som tydligen var ett måste för att inte bakverket skall gå sönder. Det består av ägg och potatismjöl tror jag mig fick berättat igår och måste avnjutas tillsammans med vaniljglass,färska bär och god madeira. Ska bli så spännande att prova. Läste om detta som barn i skolan och alltid velat testa och nu är det möjligt :)
Allt är inte med på bild, men jag kommer behöva en ny lever efter förtärt all god dryck som jag fick igår :) den mängden kommer jag dock inte behöva dricka upp vid ett tillfälle ;) dock. Tyvärr visade det sig att vår kamera fick något fel och det gick inte ta bilder med den visade det sig idag. Så tråkigt inte en bild från kalaset och gästerna. Svågern fotade lite så får hoppas att det finns några bilder där. Vill gärna ha kalaset förevigat. Go'natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar