fredag 22 april 2016

Födelsedagspresent på Sankt Jörgens SPA&Resort

Lämnade en solig hemstad vid lunch då vi slutade arbeta. På väg mot Göteborg kom det 2 gånger värsta regnovädret.
Men i Götlaborg sken solen i varma 14 grader. Hann soldyrka 2 minuter.
Framme på hotellet åt vi sen lunch i deras bar.
Jag tog mig ett glaschampagne och lite ost. Så gott.
Ojoj den där lilla rackaren Pol Roger på 6 liter skulle man ha. 7000kr så kunde man dricka den :)
På väg ner mot SPA:et i källaren såg man deras trevliga vinprovningskällare.
Värsta lyxpresenten av goda vännen. Vi badade och bubblade och låg på varma stenar och ångade.
Det skönaste var nog svayhyllan. Med hela panorama fönster och stora bäddar som var motorstyrda vaggades man rogivande med utsikt över golfbanan och det vackra vädret.
Det fanns varma utepooler och uteplatser överallt men vi låg i våra vaggande sängar och bara njöt och slappnade av. Underbart, men jag fick ha min säng still då jag så lätt blir åksjuk.
Köpte mig på SPA:et en ansiktssolskydds faktor 40 från nimue, ingen aning om den är bra men ska från och med nu bli mycket bättre på smörja in mig. Jag gillar ju solen men ska sköta mig nu.
Ja, det blev den prickiga klänningen och premiär för LV clutchen favorite. Kul få använda den.
Sen hade vi middag i deras restaurang. Jätterolig ide med att på uteplats ha olika glas-uterum som är inredda som riktiga rum med utekänslan och riktiga taklampor. Så vill jag ha hemma. Ja bara ett rum då :)
Lite Champagne innan maten. Någon som missat att det är min favorit dryck :) ?
Sen var det precis som det stod i bokningen, fredagsmys på rummet med chips och coca cola och lite lets dance till det. Vilken skön fredag. Man borde unna sig något sådant någon gång då och då. I morgon kommer vår generösa vän och hans familj ut till hotellet och äter frukost med oss. Kul. Go'natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar