lördag 30 april 2016

Hej då Stockholm

Tyvärr fick vi inte sitta på verendan och avnjuta frukosten. Detta då vi vanliga icke kungliga av Grand hotell fick sitta där. Vi vanliga tjänare hänvisades till Spegelsalen. Vackert absolut men ändå inte som verandan. Gick inte få en caffe latte ens. Lite besviken på fina Grand hotell som tydligt visar skillnader på sina gäster. Har bott på mer exklusiva hotell i världen och där Visar man ingen negativ särbehandling som tydligt gjordes på Grand hotell. Man svor sig helt fria från ansvar när vi 100 talet gäster inte kunde ta oss ut från hotellet igår för vår gala på stadshuset. De tyckte på allvar att vi damer i högklackat,tunnklädda och frissade skulle antinge Gå till stadshuset eller gå till normalmstorg och Leta fatt taxi där..... Då hade merparten av oss i god tid bokat taxibilar till Grand hotell Stockholm via dem själva...,, ingen information om detta till oss då. De hävdar att de inget visste..... Mmm lr hur när de gästerna bor på hotellet. Maken som var kvar på rummet i går kväll försökte i en timmes tid komma fram till deras roomservice men kom aldrig fram utan fick själv gå ut och äta på stan. Sen spelade kungafesten högt halva natten . När vi checkade ut idag så kom inte hissen. Till sist går vi och tar en mindre hiss en bit bort. Väl nere i lobbyn står hotellchefen och håller hissen öppen där i väntan på sina fina högdjur. Sådan negativ och tydlig särbehsndling gör inte andra exklusiva hotell. Att en VIP gäst ska ha VIP absolut, men på andra ställen i världen lyckas man med att inte visa den vanliga gästen det. Här känner jag mig som en. " B" gäst och det är inte ett billigt hotell.
Nåja vaknade upp till både en vacker dag och vacker utsikt. Fullt pådrag såklart och svspärrningar, poliser och helikoptrar. Var är alla poliser ute i landet? När vi är utsatta för brott kommer de ofta inte ens ut och många ärende läggs ner. Men när kungligheter har fest syns ingem brist av dem. Jag förstår att de måste bevakas men jag förstår inte att vi övriga vanliga medborgare inte är värda lika mycket i skydd och omsorg?
Efter utcheckning gick vi till vackra Kungsträdgården och jag drack ett glas bubbel.
Älskar ju bubbel och mysigt sitta där och titta på folk.
Sen tog vi oss till populära Flippin burgers och då det var fullt tig vi take away.
Det är ( förutom makens) de godaste burgare jag ätit. Åt burgler burgers och maken åt deras flippin burgers. Vi satte oss i en park nära stället. Det var de burgarna jag i går åt av från foodtrucken. Gå dit. Säger bara det.
Sen tåget hem med smidiga MTR express. Köpte med mig Grands stora kaffemuggar som jag skall ha som min kaffemugg på arbetet:) Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar