söndag 10 april 2016

Skön allergisöndag

Somnade igårkväll med KF på bröstet i tv soffan :) kämpigt vara katt.
Vi började tidigt idag då sonens basketlag skulle spela B-semifinal? Heter det så? De vann iaf och spelade senare på eftermiddagen B-finalen.
Killarna åt i laget tillsammans på cupens matsal även om det var på hemmaplan.
Maken och jag tog restaurang och jag valde en jättegod carpaccio på restaurang Kryddan i Skövde. Är ni här prova. Sedan hem och plockade lite till bland presenterna och myste fortsatt. Det blir en spa upplevelse och en teaterupplevelse Phantom of the opera och en matupplevelse tillsammans med vänner. Härligt.
Det blir även en upplevelse ihop med goda vänner som fyller 50 i år också.
Jag ska lukta gott.
Fick en jättefin spansk keramikskål som de lyckats frakta med som handbagage från Spanien. Jättefin.
Sedan en tavla till med stadskartan. Jättekul för de är så fina. Fick även ett insektshotell! Att sätta ute( lockar man inte till sig ohyra då?) sen en bok och skraplotter.
Den fina " spettekagan" med tillhörande bågfil i Al som jag längtar sätta tänderna i.
Läste igenom alla roliga och fina kort med hälsningar och i några väldigt fina och personliga hälsningar som berörde igen.
Sen var det dags på Arenan för B finalen på eftermiddagen. Spännande och killarna kämpade hårt.
Men tror allt spelande i cupen sedan fredagen började ta ut sin rätt och de förlorade till sist. Men laget har utvecklats på bara det år sonen spelar. Stor skillnad nu när de börjar vinna matcher mot tidigare då de förlorade det mesta. Nu blir det grillat ute det sista på söndagens schema. Jag stannar inne då allergin fullkomligt knäcker mig. Ögon kliar och man ser inte, näsan rinner och kliar. Känns som jag har 40 grader i temp men jag har ingen feber. Bara allergin som fullkomligt däckar en. Man blir så trött med. Jag överdoserar allergimedicinx 3 just nu men är ändå påverkad av allergin. Älskar ju denna tiden annars bara synd att pollen ska sätta krokben för denna underbara tid. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar