fredag 29 april 2016

Fest statshuset i Stockholm, Adele och kungens 70 års kalas

Tidig start idag. Vi åkte MTR express. Vilken skillnad mot SJ. Man åker och kommer fram i tid. Jag gillar denna sktör skarpt.
I höjd med Katrineholm var det snö.....
Men i huvudstaden sken solen. Där hade gymnasieelver studenten i Kungsträsgården.
Alla dessa blommande körsbärsträd är bara så vackert i sin praktfulla blommming.
Så checkade vi in på praktfulla Grand hotell. Vi hann med att ta en underbar SPA innan jag laddade för piffning ingör galamiddag på stadshuset.
Vi fick en underbar utsikt över strömmen och slottet. Vi såg danska drottningens båt och kungligheter från fönstret då det fanns kikare på rummet.
Darling på vårt rum.
Hmm vad göra med håret?
Så här blev slutresultatet sedan.
Vi tog oss en fördrink i cadierbaren innan jag försökte åka till stadshuset med flera av mina kollegor inom PTJ. Det vart upprorsstämning. Adele bor här och hade konsert idag, autografjägare utanför hotellet. Sedan har Kungen gäster här från hela världen. Det är säkerhetsmän med pistoler överallt och utanför rummet. Man har spärrat av hela innerstan där Grand ligger vilket gjorde att inga taxinilar kom fram till hotellet trots att vi var många som hade bokat taxi i god tid till kl. 18.30 så vi gäster kom inte härifrån.  Vi var många arga gäster som hotellet sedan själva körde oss till Stadshuset.
Här är 2 väldigt trevliga kollegor jag fann i tumultet utanför Grand hotell. Härliga människor som jag hade jättetrevligt med under resan till stadshuset. Här är vi på mingel i gyllene salen.
Sen började det. Man hade inte fått reda på mina " allergier" och sen fick vi ullsmakande lammkött. Varför serverar man något sådant? Det är ju många som inte gillar lamm. Det var en relativt tråkig tillställning. Inte alls lika rolig i år dom förra året och även själva inspirationsdagen var dålig.
Kollegor under ett underhållningdmoment.
Mer kollegor runt mitt bord.
Glasen är tomma och det är dags för dans.
Storband i gyllene salen. Segt bestämde mig för att åka hem till hotellet istället.
Nu ska allt bort efter vi matgäster lättat.
Bye bye stadshuset
Vi fick matbiljetter passade bra efter den tradiga lammet i stadshuset. Blev 2 miniburgare ifrån flippin burgers
Äntligen på rummet igen men nu sargar kungen igen. Det  är ett stort partytält uppsatt framför slottet och jäklars vad det spelas. Basen slår igenom.
Åh skönt nedbäddad. Hiss: spa på hotellet diss: att kungen kan begränsa medborgare så självsvådligt och man inte bryr sig om att man stänger av stora ytor och ett jättestort hotell. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar