måndag 20 januari 2014

Hälsan och skit volvo

Hemma efter en lång dag med inget riktigt flow. Försäkringskassan hade datastrul och gjorde våra journal och debiteringar svåra och lämnade efterarbete att sitta kvar efter arbetet och köra journalerna mot försäkringskassan när de fick ordning på sin IT. Ja, nya hälsotag och bilhaveri så var det bara att gå till arbetet i snömodd, oplogad trottoar bitvis och 5 minusgrader. 4 km och 45 minuterspromenad enkel väg och sen hem med. Ja nyttigt och gott om plats :) jag behövde inte trängas i allafall. Ringde sedan och bokade in mig och kollegorna på hälsoscreening. Vi ska ta lipider, blodstatus, glukos,blodtryck, EKG, midja/stussmått,syn.PSA för männen och thyroideaprov samt få livstilssamtal. Vi blir  5 stycken som gör detta. Jäklar i bänken man tänkte verkligen till efter kursen, hur vill jag må när jag blir äldre? Vad vill jag ha för liv när jag är 65-70 år? Sedan hörde Bilia av sig om bilen det skulle kosta 9500kr att laga bilen. Köper aldrig mer en Volvo fast jag egentligen är ett fan av volvo. Tycker priset är hutlöst. Bilen är 4 år och får 2 fel som är ovanliga med en dags mellanrum. Först något glödstift till parkeringsvärmaren och sedan har någon bränslepump inuti bränsletank gått sönder. Dålig skit som sagt på en bil som jag köpte ny för 4 år sedan och som fått alla servicar gjorda enligt regelbok och så händer detta och så dyrt för att få den lagad. Så bye bye Volvo, nästa bil blir inte en Volvo. Go'kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar