lördag 11 januari 2014

Skiiitnacke!

Ja, vad säga. Vill egentligen inte tjata om min nacke men så elak den är just nu, så beklagar jag mig i allafall. Att det aldrig ger sig. Sov dåligt i natt då nacken protesterade hur jag än låg. På morgonen kunde jag inte ta mig ur sängen!! Jag sa till min make att du måste få tag på den helglediga sjukgymnasten akut i hemmet för jag kommer inte ur sängen. Jodå den fantastiske sjukgymnasten kunde visst behandla mig även om han var ledig. Usch jag ogillade verkligen att behöva störa honom i sin ledighet. Nå jag kom ur sängen och fick igång nacken så att jag kunde gå en sväng med sonen.
Se på tusan, blomman i rabatten verkar ha överlevt snöfallet och tö har gjort att den syns igen. Nästan retligt gå förbi det huset och nu fotografera blomman varje gång :) snart kommer väl husägaren ut och undrar vad jag håller på med. Får säga som det är, jag är fascinerad över blommans överlevnadsvilja. Har av gislavedsvänninan fått reda på att blomman är troligen en julros. Så nu vet vi sorten. Vädret slog om från regn och blida nu på seneftermiddagen och det blev kallt. En dimma seglar in nu med tempraturväxlingen. Blir bastu för nacken och tända braskamin i kväll. Nu lite fransk löksoppa innan maken ska iväg och spela tennis med grannen. Go'eftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar