söndag 12 januari 2014

Hej vinterland... :(

Usch, den milda vintern försvann i ett huj. Bara klä på sig ordentligt inför min obligatoriska promenad.
Hittar maken lyckligt skottandes snö innan han åker upp till golfstudion för sin svingträning. På tisdag ska han upp till Karlstad och sin svingcoach Fredrik E. Hoppas bara vägarna är bra.
Nacken är mycket bättre idag och jag fick sova bra inatt. Skönt. Promenaderna är välgörande för nacken men även själen mår gott under promenaderna. Man hinner reflekteta inåt mycket. Kanhända att jag är en glad och skrattande skit ofta men jag gillar att fundera inåt när jag är själv. Man får tid att sortera upp funderingarna i huvudet, vad som är viktigt i livet, vad man vill göra i livet mm.
Jag längtar dock väldigt efter sommar och sol. Tycker inte om att frysa och ha en massa kläder på mig och halka omkring i mörker. Allt blir lite mer trist denna perioden. Tacka vet jag sol och värme. Det gör det lättare med allt. Lättare att umgås och mer roliga aktiviteter. Jag måste bara någon gång i livet flytta till värmen, troligen om man lever och har hälsan när man blir pensionär, men då är väl kanske barnbarn kommna och kanhända att man inte vill då i allafall? Nu ska vi ut till svärföräldrarna som bjudit ut oss på mat. Skönt att slippa tänka på vad man ska äta även om det är maken som fixar all mat när han är hemma. Får väl se imorgon om jag fått svar på efteranmälan till en kurs nästa fre-lör på Bjertorp slott, en kurs som alltid är bra både vad som avses kurs, mat, boende och underhållning. Go'eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar