tisdag 14 januari 2014

Skottningsdags

Arbetade kort dag idag. Sköterskan var ledig efter lunch idag. Blev lite pappersarbete för mig istället. Men saker blir sällan som man tänkt sig. När jag skulle aktivera en fakturaportal gick det inte, om det nu berodde på att datorn saknade programuppdatering för det eller om det är något fel på inloggningsuppgifterna vet jag inte. Men jag blir då trött och tänker att det är mitt liv som rinner bort och då bättre göra något som fungerar. Jag går hem tidigt. Men inte heller det fungerar, när jag kommit en bit på vägen skickar sonen sms att han tappat sitt nyinköpta busskort. Arrgh, vänder och går tillbaka till sonen och hans skola. Vi hittar busskort i hans jackficka där den slunkit ut i jackfodret. Ja, så sonen på bussen hem där han rastar vår grannhund. Jag vill ju gå så jag går hem. Väl hemma bara att skotta uppfarterna. Tur att det är torr lössnö för nacken skulle inte fixa något annat. Maken är i Karlstad och svingtränar med sin svingtränare där så han kom undan snöskottningen idag.
Liten vy när jag går förbi Sandtorget. Affären rakt fram heter " Cams modehus" då tänker jag på min fina och högt älskade mormor för det är en brud och" mormors" butik :), dvs den har brud och balklänningar samt " tantkläder", fina sådana såklart. Så när jag hade mormor här så åkte vi dit och jag handlade till mormor där. Mormor gillade kläder och blev alltid glad för något nytt och fint i garderoben. Hon kom ju inte till någon affär själv för hon var så dålig i sina ben. Ja, lilla mormor. Jag tänker på dig och jag saknar dig varje dag. Nu läxor och pingisträning för sonen. Go'kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar