måndag 6 januari 2014

Riktigt uttråkad

Ja, riktigt uttråkad är jag idag. Det har varit så mycket ledigt nu att man inte vet vad man ska göra. Det har blivit för mycket av allt som det inte borde vara och för lite av annat. För mycket.... Mat,dryck,nattugglande,oregelbundna tider både för sömn och mat,soffhäng, för lite av.....motion,sysslor,regelbundenhet för mat och sovtider. Sonen har bott framför datorskärmen och som vi föräldrar bråkar och pratar med honom om detta. När han får förbud framför datorn är han sur och trulig. Men bara hålla ut i gränssättningen. Pratat med flera vänner där deras söner också vill sitta framför datorn. Undrar varför killarna verkar något mer trakterade av det jämfört med tjejerna?
Gick en sväng idag och gräset är banne mig lite grönt. Otroligt för vara i Januari. Jag föredrar det så här jämfört med snö och kyla i och för sig. Men sol, värme och fågelsång är bäst. Vi spelade lite uno i familjen för att slå ihjäl en stund. Skönt att skolor och arbeten kör igång nästa vecka. Det är gott att vara ledig men denna julen blev det lite väl mycket ledighet för mig. Längtar till arbetet både för lite rutin i tillvaron men också för att jag trivs så bra med det jag gör och mina arbetskamrater. På onsdag ska jag på möte i juniorgolfkommiten där jag blivit invald och på torsdag dags för träff med min gamla kollegor, det ser jag fram emot. Lite allvar, lite skratt och flams och mycket roligt. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar