fredag 7 februari 2014

De gamla och os invigning

Igår gick vår väns mamma bort. Jag lider med vår väns sorg och förlust. Spelar ingen roll att man fått leva en livstid. En förlust är en förlust och precis som det är att få barn så är man inte beredd när det inträffar även om man förstår att det är så. Det väcker essentiella frågor hos alla berörda. Man flyttas själv fram på plankan. Jag lider med er och er mor var färgstark och rolig. Glad att jag fick träffa henne och se era likheter. Vila i frid!
Så vi ransakade oss och insåg att vi försummat våra gamla. Det var länge sedan vi träffade dem. Så vi åkte till makens 87 åriga mormor som är änka sedan 9 år i grannstaden. Hon blev jätteglad och vi åt smörgåstårta och hade hade det trevligt.
Sedan åkte vi hem till OS invigningen och tog med min 71 åriga far som bor på serviceboende då han är multisjuk. Så far och jag tog oss lite vin och tittar på OS invigningen medan maken lagar mat till oss. Lyssnar till Zackes behaglig röst från invigningen. En kulturverad man och mycket belevad. Kul att fått träffa honom via makens yrke. Go'kväll och var rädda om er och era nära och kära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar