tisdag 11 februari 2014

Haverat rättsystem i Sverige

I dag kom domen efter att vi blev påkörda i Hallenbergsrondellen 20 mars 2013. Under rättegången fick vi reda på vad mannen som körde på oss sagt under förhöret hos polisen. Allt finns nu att läsa i det offentliga domslutet. I rättegången drog han en sådan otrolig vilda västern story om hur mina skador och makens skador har uppstått. De uppstod inte genom att vi blev påkörda enligt mannen. När mannen i fråga efter kört in i vår stillastående bil vid badhusrondellen blev kallad till polisen för åklagaren säger han att han sett min make misshandla mig. ( Inte Sant!) jag kallas då in på polisför angående anklagelsen hustrumisshandlad! Polisen lägger ner utredning direkt efter att hört mig. Sedan går 1 1/2 månad då skickar situation utväg brev till mig som " misshandlad kvinna" jag får ringa mycket om det då jag INTE är misshandlad av maken men skadad efter att mannen körde in i oss. Maken skadades också. Jag förlitar mig dock på rättsväsendet skall ha sin gång. Vi är målsägande och har ingen advokat men mannen som körde in oss är av åklagare åtalad för oaktsamhet i trafik och vållande till personskada. Han har fått en advokat, vi har bara hört att han för att komma undan den åtalspunkten anmält maken för misshandel och ingen hört exakt vad han påstod. I rättegången fick vi höra. Hur maken jagat mig och slagit mig under 1 minuts tid. Han har släppat in mig i bilen, tydligen jagat ikapp mannen som körde in i oss , enligt mannen under rättegången för att mannen skrikigt åt min make att sluta slå mig ( vilket aldrig hänt) så jaga maken ikapp mannen och kör om för att tvärnita. Mannen säger då att maken slår i ratten och att jag slår huvudet i fönstret. Obs detta är vad mannen säger under rättegången. Berättelsen är såklart längre och och rörigare. Jag sa faktiskt efter rättegången till maken att hans berättelse var så osannolik att det inte skulle förvåna mig om rätten skulle tro på det. Ja idag kom domen. Rätten ogillar åtalet vållande till personskada och konstaterar sant nog att våra berättelser gick isär MEN att mannens berättelse verkar osannolik men kan Stämma. Ja dom är offentlig och redan ute på lokalblaskan. Är så förbannad på mannen och rättsväsendet. Vi är påkörda, jag har en nackskada som ändrat mitt liv, mannen ljuger och rätten tror honom delvis och lägger ner åtal! Han har haft advokat och de har lagt upp sitt race. Vi hade ingen utan trodde att rättvisan sker. Vi är påkörda och ambulans, polis och brandkår var där. Inget finns i deras rapporter angivet att det skulle vara något annat än påkörningsolycka. Mannen erkänner på plats och skriver under skadeanmälan till försäkringsbolag. Ingenstans säger han något om det han påstår och rätten delvis tror på förräns han är kallad på förhör. Jag är så arg och besviken att jag knappt klarade av att arbeta idag. Det känns som en Kafka process nu. Ju mer man påtalar felet dessto mer otrodd blir man. Mannen som utger sig för att vara pingstpastor i ungdomsförsamlingen kommer undan att skadat oss och desdutom lyckas han med att svärta ner makens namn! Jo, vi kommer att överklaga till hovrätten men hyser föga hopp om att rättvisan ska segra. Vi är inte de åtalde men det vändes mot oss då mannenspåhitt gör att maken anses vara hustrumisshandlare och jag fått mina skador av det!! Nu fasta från 20.00 med ett glas rött, lite pasta med ostsås och en rejäl skumgodisbit. Hoppas alla blodvärden inför hälsotest imorgonbitti inte påverkas av min diet ikväll ;). Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar