fredag 14 februari 2014

Happy Valentine

Kom upp till Sälen sent igår kväll. Bitvis var det riktigt dåligt väder. Men resan gick bra och nästan ingen trafik. Vi var väl framme runt midnatt hos de andra i stugan. Där vi pratade över ett glas vin innan vi alla gick till sängs trötta. Mysigt träffa maken och sonen även om de bara varit borta ett dygn. Dottern med pojkvän flyttade under tiden in hos oss för att hålla vår katt sällskap de dagarna vi är här.
Stugan ligger i Hundfjället precis vid backen. Utsikten från köksfönstret. Jättefint hus ifrån Trivselhus. Vi har ju trivselhus själva så inredning var lite som vårt och funkis innuti. 
Vi blir 10 stycken i stugan när en av vännernas döttrar ansluter ikväll. Ja mycket snö är det och ca 1 minusgrad. Alla förutom jag åkte till Trysil i Norge för skidåkning idag efter frukosten. Jag bara myser, dricker kaffe, läser lite och tittar på tv samt surfar runt på datorn. En underbar valentine frukost denna morgon. Killarna busade och skojade och barnen var de som var " vuxna" men så god stämning. Min uppgift blir när de åkt färdigt i eftermiddag att starta bastun så den är varm när de kommer samt sätta på ris( ska jag nog klara) och värma på en köttgryta som den ena kamratens fru lagat och skickat med dem upp. Alla vet att jag är oduglig som husfru och förväntar sig inget av mig :). Sedan skulle jag inte varit med egentligen men ändrade ju mig snabbt för att komma ifrån hemma och inte må dåligt över det svenska sk rättsväsendet. Det kändes bra att komma hit. Killarna och barnen är fantastiskt roliga och trygga med varandra så stämningen är hög och intensiv, vilket gör att jag distraheras i tankarna om hur vi från att blivit påkörda med skador istället bli utsatta för en lögn att maken misshandlat mig vid olyckstillfället... Och att rätten tror påståendet. Ja jag vet jag upprepar mig,men detta går som en bandspelare på repeat hela tiden i mitt huvud nu. Nu vet jag ju också att rättsväsendet går inte att lita på för det har jag alltid trott och blivit lärd. Jaja. Nu ska jag försöka ha lite trevligt och bara vara" inomhus" Go'middag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar