lördag 8 februari 2014

Swingers...

Tidig morgon i svingstudion. Maken och vår kamrat tränar i svingstudion under mitt argusöga ;)
Här sitter jag i " regissörstolen" och försöker undvika bild på mig utan att lyckas. Medan killarna tränar surfar jag runt på " sociala medier", jag funderar mycket över facebook, stilarna är många och subtibla dissar finns det gott om. Varför skriver man tex. " vilka är mina vänner?" För att se flera skriva som svar:- jag är din vän! Varför skriver man tex: "läser en bok" på FB? Blir ju som läsare känslan "jaha och!" Likaså när folk skriver olika interjektioner såsom tex "förbannad!" Etc, om man har ett behov av att delge att man är förbannad tycker nog jag att man även kan berätta varför, eller olika kärleksförklaringar till vänner och relationer, typ du är min bästa... Då superdissar man de övriga vännerna genom att skriva att just en vän är deras allt. Klart det kan vara så, men varför kan man inte bara säga det till den berörda vännen eller skicka det som ett sms? Varför lägga sådana känsloyttringar offentligt? Ja alla gör som man själv vill men när jag sitter här och läser får man lite funderingar allmänt om hur facebooks skribentstilar varierar. Likaså slås man över hur perfekt lyckligt spännande liv folk lever on full time. Inte undra på att folk gemene man finner sitt vardagliga liv just väldigt vardagligt. Själv roas jag av att folk som tex reser lägger ut bilder på resemålet och berättar något om det. Då reser jag med fast jag inte är där. Jag gillar när någon skriver Om Något utan att visa lyckliga event enkom. Kan också reagera på en dels präktighet såsom ett ex. " gymmet avklarat på morgonen, var var ni andra"," bakat 40 plåtar bullar, kokat långkok, städat huset, gått ner 30 kg" etc, jätteduktigt men varför? Måste man visa upp det? Jaja lite av dagens reflektion när jag sitter här och tittar på hur killarna svingar. Ska nog försvinna från FB alternativt blockera sk "vänner" som skriver enligt beskrivning ovan. Go'dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar