fredag 21 februari 2014

Frisk som en nötkärna

Idag var det dags för EKG och läkarundersökningen i vår hälsokontroll på arbetet. Jag var frisk som en nötkärna( om de nu är så väldigt friska). Alla prover och värden var bra. Jag äter och dricker bra( trots att jag gillar rödvin) jag tränar och har bra kroppsmått och BMI samt höjden på buken är rätt. EKG visade att jag hade ett "starkt" vältränat hjärta och det kändes gott få reda på. Ett kvitto på att man lever hyggligt sunt och disponerat sina levnadsår ok. Hälsan är inte alla förunnat och ingen självklarhet så klart att jag känner glädje över att faktiskt ha hälsan, inte bara upplevd som god utan nu även på papper och genomgången.
Ja läkarundersökning direkt på morgonen och efter det åkte vi till sonens skola för möte med rektor, specialpedagog, spanskalärare, mentor och vi och sonen. Ett bra och konstruktivt möte med samtliga berörda. Måste ge Helenaskolan beröm hur bra de är i sitt bemötande och tycker att rektorn är bra i sin roll. Stor skillnad mot hans förra skola. Sedan var vi på skön promenad med grannhunden i behaglig temperatur. Vi fick röntgensvar idag från makens MR undersökning av hans knä. Flera skador fanns i knäet så han behöver en operation. Den kunde han få direkt inom 14 dagar vilket är fantastisk service av ortopeden. Men maken vill avvakta till hösten istället för att kunna börja spela golf i April.
Ja, sedan åkte vi till sjukgymnastik och gymmet. Maken hade PT träning, imponerad av att han kan stå och svinga på en pilatesboll, jag tränade igenom mitt program och sprang en stund på löpbandet. Nu blir det lite gott rödvin och färsk oxfile, det är mums det :), det är skönt att ha fina vänner, det är jag glad över. Hörde en hjärnforskare säga att hjärnan mår bra av att man 3 gånger per dag aktivt sätter en tanke på vad som varit bra varje dag så jag försöker göra detta och det är ganska kul med, för det är lätt att ta saker för givna och självklara. Go'kväll vänner för det tänker jag ha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar