tisdag 25 februari 2014

Vårkänslor i luften

Underbara dagar. Cyklade till arbetet idag med ljus och fågelkvitter samt varmt för årstiden ca 10 plusgrader. Detta att jämföra för exakt ett år sedan då maken var i Sydafrika och "roade" sig och jag gick hemma och skyfflade snö och frös. Ja igår fick han en inbjudning och stack iväg till Sydafrika igen. Det blir mer som en träningsvecka för han att kolla av sitt spel på det han tränat och det han behöver träna mer på än att det är tävlingsvecka. Är glad för hans skull. Han älskar sitt jobb och han älskar SA. Nedan en bild från igår innan han boardar sin kärra till Johannesburg. Flera har undrat om jag är orolig när han ska dit igen. Med tanke på dramat för ett år sedan. Nej, jag är inte orolig och det är helt ärligt.
När jag skulle cykla hem idag, gick jag in i inredningsbutiken sparsmakat och hittade denna underbara bruna fårskinnsfäll för halva priset( ord. Pris 1800kr) design skandilock. Blev förtjust och slog till. Fick dock cykla hem och ta bilen ner till stan och ta med fällen. Var lite otymplig att cykla med. Idag har jag även en skön, ömmande träningsvärk i större delen av kroppen. Hua hur det kommer kännas imorgon, men då ska jag på det igen. Tack coch Dave för att du tränar maken och mig. På torsdag bär det av till Göteborg efter lunch för genomgång hos Försäkringskassan om ersättningssystemet vi behandlare har att förhålla oss till. Det blir jag och kollegan som åker ner. Hans söta fru har ordnat resrutt och matstopp till oss. Hon är fantastisk och fixar sådant så snabbt och bra. Nu kemiförhör av sonen igen inför hans kemiprov imorgon. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar