lördag 1 februari 2014

Mer snö

Igår kom det mer snö och under morgontimmarna och förmiddagen har snösvängen varit föredömliga i sina insatser. Här är jag på en liten morgonpromenad. I gårkväll hade vi en gammal vän hemma på lite kvällsmat. Det var lugnt och mysigt. Maken och jag har planer för att åka till Göteborg idag.
Efter velande från min sida så avstog vi att stanna över natt på hotell. Jag vill hem kände jag,till barn och katt och mitt hem. Ja lite tråkig kanske erkänner det. Men har man inte lust så har man inte. Sparar mig hellre till ett mer intressant resemål. Skulle vilja möta våren i Amsterdam som är en så mysig stad med rolig shopping. 
Maken tycker att vi kan åka ner till Göteborg över kvällen i alla fall. Han vill verkligen pigga upp mig efter allt tråkigt som varit och det är gulligt av honom. Så vi åker väl när han kommit hem ifrån sin svingstudio och vi lämnat sonen hos hans storasyster. Vad blir planen i Göteborg då? Ja gå ut och äta, kanske den fantastiskt gigantiska räksmörgåsen på Gothia tower och kanske någon bio och så hem sent ikväll. Det reder sig. Blev verkligen tagen av rättegången och historian mannen som körde på och skadade oss drog i rätten för att undkomma sitt ansvar och straff. Jag förstår inte hur man får ljuga i rättegång och sedan påstå sig vara pingspastor för ungdomar, för det sa han att han var och menade på att det gjorde att han inte ljög! Storyn var så osannolik och gick inte ihop på något vis och jag är glad att polis,brandkår och ambulans var på plats inom några minuter och att det var min make som ringde efter hjälp efter hur mannens utspel i rätten tog sin form. Det är otäckt att man kan och får hitta på i rätten och åklagaren berättade för oss efteråt att det är endast vittnen som står under ed och mannen är åtalad och inget vittne så han var inte under ed, så han fick utrymme att fabulera så konstiga saker och vi tvingas lyssna på skiten, för det var vad det var det han hittade på. Jo, jag litar på rättssystemet och dess utfall i dom som kommer 11 februari men det tog på en att behöva utsättas för detta av en feg usling som av oaktsamhet kört in i oss och skadat mig för livet. Att sedan ljuga för att slippa undan böter för det är vad straffsatsen handlar om och utsätta maken och mig för detta övergrepp i hans påhittade historia, ja det har fått mig ur balans rejält. Trodde inte mänskligheten vara kapabel till något sådant. Så det är nog bra att vi hittar på något maken och jag som är lite trevligt. Imorgon är det partylite ( ljusparty) hos en grannes svägerska så dit ska vi och jag har av dottern blivit beodrad köpa nedan visat doftspray för hemmet som ska vara så frääääscht :) så blir det då. Go'eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar