lördag 14 mars 2015

Allergi i kubik

Ja det blev en lång AW igår och stackars maken skulle upp 04.30 då han åkte till Halmstad. Lustigt, i veckan sa jag till sköterskan" konstigt, jag har inte känt av min allergi ännu" normalt drar den igång runt februari beroende lite på hur vädret är. Nu har det ändå varit relativt milt. Men så till i morse. Vaknade upp och kände mig nästan sjuk. Allt killade ögon, näsa. Ögon och näsa bara rinner och nyser i ett. Har börjat med allergi medicinen men tar ju ett par dagar få optimerad effekt. Känner mig helt färdig. Typiskt när maken är borta och vänner kommer över ikväll för att uppvakta sonen som fyllde år förra helgen. Nu ska man orka städa själv( huset ser ut som helvetet) och värst av allt och ångestframkallande. Jag ska laga mat.... Något att äta.... Jag vet fn inte hur man gör. Dessutom har en vän blivit eco freak. Inget fel alls, tvärtom men jag bryr mig egentligen inte alls helt ärligt. Men jag fick ju åka och handla allt ekologiskt jag kunde uppbringa. Nu ska jag orka mig till återvinningen innan storstädet ska till.19.00 kommer gästerna, kul absolut men puh med denna allergi och så matlagningsångesten. Nedan en annan ångest. Bilhissen till arbetets garage. Trångt och när hissdörrarna öppnas ute på gatuplan står nästan alltid en bil felaktigt parkerad utanför på zon avsedd för ej tillåtet att stanna. Men det skiter folk i och då är vi som kommer med vår bil i bilhissen fast. Denna gången på bild stod dock ingen bil där, men när hissdörrarna öppnas så börjar ångesten komma krypandes" ska det stå en bil i vägen och blocka?" Fortsatt Go'eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar