söndag 22 mars 2015

Blåsigt värre

Kallt, noll motivation, blåsigt men bara gör det. Simple as that. Ja man kan inte vänta på motivation, bättre väder eller vad mer man kan ha som ursäkt. I går efter en trevlig tur på staden så ville jag självklart lägga mig i tv soffan men icke. Bara gör det. Så när man har sprungit klart är man nöjd och kroppen med.
Helgen har varit lugn och skön. Fått lite gjort hemma( frostat ur frys) letat fram sommarkläderna men vart tar favoritsakerna vägen!? Borta, saknar många saker. Märkligt händer det er också eller bara något med mig? Inne på dag 3 med blekningen helt skönt är det inte, men men som med träning. Har man bestämt sig så hänger man i. 

Maken och jag gick i morse på långpromenad tillsammans. Händer inte ofta men mysigt när det händer. Helst skulle jag velat att han sprang med mig men det vill inte maken som inte gillar att springa.

Nästa helg funderar vi åka upp till huvudstaden för lite mys. Över natt eller över dagen? Vi får se det. I Maj fyller en vän jämnt och det ska han fira med en fiskeweekend. Man övernattar i hyrda stugor. Det ska grillas och fiskas. Jättekul minus fisket då jag har fiskeskräck. De vet om min fiskfobi så jag hoppas det är fint väder så jag kan sola istället. Men annars jättekul med fest. Maken är tyvärr bortrest där men sonen och jag får roa oss själva med fiske och fest.

Ja, då stundar arbetsvecka igen med lite mer kvällsaktiviteter denna veckan. Förra veckan var ju lugn. Ikväll är det även juniorkommitte möte på golfklubben. Nu hoppas jag verkligen att jag kan sluta i den. Har varit jättetydlig med det sedan i höstas men sen har det blivit " bara" nästa möte och nästa och tja typ 6-7 möten senare är jag kvar. Idag ska dock mötet ge hur man ska arbeta och det avgör för min del om det är sista mötet eller inte för mig. Jag är sådan att jag analyserar inom mig ganska länge över saker i min omgivning och hur jag förhåller mig till det. Sen bestämmer jag mig för något och när jag har bestämt mig så ligger lagt kort( en metod jag har på alla beslut i livet) ingen dramatik eller något. Så jag vet vad jag vill och vi får se om mötet ikväll går i rätt riktning ;) Go' fortsatt söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar