onsdag 11 mars 2015

Hoppsan, verkar bli vår i år igen

Idag kom vi äntlig hem i tid!!! Första gången på hur länge som helst. När jag gick vid ca 16.30 sken solen och fåglar kvittrade. Svårt se på bilden kanske men till höger där solen skiner mot det ljusa huset är ett caf'e och där satt folk ute och fikade. Kändes gott att se det när man gick förbi på väg hemåt.
Sen nästa vårtecken var dessa små blommor vad de nu heter, någon som vet? Snödroppar? Skillor? Jag vet inte!

 Måste prata med väninnan i Gislaved, det är dags för min årliga klippning och slingning och jag åker till väninnans frissa för detta i Anderstorp och så är det mysigt träffa väninnan och hennes familj, yngsta sonen är jag dessutom gudmor till. Men hinner inget och har inte gjort det sedan årsskiftet känns det som. Måste ta mig tid till detta så att jag ser anständig ut.

 På fredag är det dags för AW med trevliga tjejgänget ska bli kul komma ut och göra något trevligt. Maken åker 06.00 på lördag till Halmstads golfarena där han ska göra något gästspel som instruktör, sedan kommer han hem lördagkväll och eventuellt flyger han ut till Madeira för tävling på söndag. Han har dock inte bestämt sig helt för detta ännu. Han tycker inte han är tävlingsklar än men måste snart bestämma sig. På fredag är det dessutom arbete. Vi som egentligen ska vara lediga på fredagar, men så har det inte heller varit på lång tid. Sen kommer nog en gammal vän med sin nya partner för att uppvakta vår son som fyllt 15 år förra helgen på lördag kväll. Kul, vi har inte setts på länge så det var gulligt att de ville komma över på lördagkväll ringde vännen ikväll och sa, får se vad jag klarar av att fixa till som är ätbart när maken inte är hemma. I morgon efter arbetet är det springtime igen. Skönt, rensar huvudet så gott, Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar