torsdag 12 mars 2015

Torsdag och lite skaldjur och jäkla kommun/landsting

Ja idag blev det lite skaldjur igen. Men idag fanns inga färska räkor utan endast tinade frysta. De var inte så goda och havskräftorna var inte lika fina heller som de brukar vara, trist. Hoppas vi får sova inatt. Pappa har blivit sjuk i troligen en lunginflammation. Han är ju multisjuk. Kol, parkinsson,strupcaner för 5 år sedan mm. I natt fick han ringa på personalen på sitt boende och blivit bemött med" vad ska vi göra åt det?" Då var han jättesjuk. Han ringde vårdcentralen som ligger i samma hus som han bor i( ja, precis landstingsdriven) och då säger de att de har fullt!! Och att han får prata med sköterskan på boendet( ja, samma boende som sagt att" vad ska vi göra åt det" blir så heligt förbannad att man gör så här mot en gammal och sjuk människa. I morgon arbetar jag men maken ska ta min far till vårdcentralen. Men jag ska ringa ansvariga på kommunen och vårdcentralen. Så här gör man fn inte!! Behövs det tar jag det till tidningen också. Kan inte den inkompetenta regeringen( sittandes) förstå att privata alternativ behövs till landsting och kommuners skitdåliga kundmottagande. Nä, för regeringen nu vill hellre förstatliga allt så man skall sakna alternativ bara för att någon som satsat sina egna/lånade pengar inte skall riskera att ta ut vinster. Grrr nu blev jag väldigt politisk men så här beter man sig inte mot gamla och sjuka som inte kan eller orkar strida för det själva. Jäklar i min låda så arg jag är nu. Bara jag får tag i ansvariga i morgon. Min far ska sedan skrivas över på en privat vårdcentral. Lite glädje finns det utrymme till trots ilskan och imorgon om min far inte blir för dålig så blir det AW med roliga tjejgänget och så har jag och härliga väninnan i Holland bestämts oss för att träffas. Sådant värmer som motpol till det som bränner till med kommun/landsting som idag. Fina vänner som finns utan att man offentligt rangordnar sina"bästisar". Alla mina vänner är viktiga då alla fyller på en med olika saker. Är för gammal för "bästistävlingar" är glad för alla mina vänner och att ni finns där ovillkorat. Imorgon hoppas jag verkligen att pappa får bli omhändertagen som han bör och jag kan slappna av och träffa roliga tjejgänget med massor av skratt och bubbel. Jag behöver det lite nu. Är lite trött just nu av mycket arbetet och nu ilskan och oron över pappa. Alla behöver vi bli påfyllda av energi då och då för att ladda batterierna. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar