lördag 29 augusti 2015

Bling-bling.cz

Lördag och för vår del träningsdag istället för movingday som det kallas när man klarat kvalgräns. Surt stå och träna istället men det är det som fodras.
Vissa har det kämpigare som undertecknad som satt i 30 gradig molnfri himmel och väntade. Brände jag mig? Skiter björnen i skogen? Ja jag brände mig :)
Macken går igenom sina slag som vi filmat.
Svårt att se men när vi står på puttinggreen och tränar så kommer det fram en fd spelare från Polen som bott i Sverige och hans fru. De arbetade nu för Srixon istället. Marcin och Marketta träffade vi för många år sedan när vi spelade ihop på en tävling i Polen. Kul att träffa dem nu och deras 2 barn som de hade fått. Men snopna blev vi om glada. Helt oväntat träffa dem igen.
Sedan fick vi en fantastisk eftermiddag i ett sponsortält för hus på Maritiuz. Fantastiskt generöst av dem, jag såg deras champagne och frågade om jag fick köpa ett glas. Det fick man inte men vi blev inbjudna istället till den mycket snygga och trevliga värdinnan och hennes man samt deras 2 barn.
Jaana och jag. Den snygga och trevliga värdinnan. Vi hade jättetrevliga samtal och fick träffa intressanta människor. Bl.a en man som hanflar med ädelstenar som investeringar. Vad sägs om 400 000 euro för en diamant? Frestad men kanske inte såå fredtad ;). Sedan träffade vi ägaren till  golfbanan och husen på Mauritiuz runt banan. Mycket trevlig sydafrikan från Durban. Sedan var Tjeckiens IT band fär som hade konsert ute på banan.
Eddy...choff? Något sådant. Där hur stora som helst. De spelade bra även om vi lämnade konsert när de egentligen drog igång.
Vackra Jaama igen. Tänk att spontana besök kan bli så bra och givande? Vi fick allas kort och kanske kommer vi höras vid något tillfälle? Som när jag behöver ett hus utmed golfbanan på Mauritiuz eller en ny diamant i 400 000 euro klassen? Kan lätt säga med champagne och så trevliga människor skulle jag bums handlat av dem. Nu middag vid Karlsbron på restaurang Kampapark. Tyvärr fullt så vi fick inget bord vid vattnet. Men ägaren är Norrman och sponsrar playerslounge med maten. Vi åt där på ladiesday i onsdags. Jättefin restaurang top notch. God kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar