onsdag 5 augusti 2015

Första arbetsdagen

Så var man igång igen då. Var svårt att sova i natt. Kom inte till ro. Dels har man ändrat sin dygnsrytm och blivit van vara uppe sent. Dels är man rädd försova sig då man även lagt sig till vanan ligga lite längre på morgonen.
Dessa fina blommor står på väg till mitt arbete. Fina planteringar mitt på centrumtorget. Imorgon har vi bröllopsdag. 14 år sedan vi gifte oss. Hur fira detta? Nja imorgon blir inget fira. Jag arbetar och maken är i Gislaved och spelar kollegan och tillika kamratens tävling. Men efter arbetet hoppar jag på tåget mot Jönköping och sedan buss till Gislaved för att möta upp. Fredagen har vi ledigt. Lagom som inskolning. Arbeta 2 dagar och så ledigt över helgen. Smart tänkt av våra kollegor som gör så och då tog vi efter deras goda exempel. Mycket nöjd med det.
Bild på sonen med vänner i Båstad skickat av kamratens mamma. De har haft jättekul. Idag var. Det tåg mot Göteborg för dem och stanna där 2d hos en fd klasskamrat som i 6:an flyttade dit. Kul att killarna håller kontakt. I Göteborg ska de klättra och gå på något datorevent. Skönt när han kommer hem på fredag även om jag inte är hemma då. Men storasyster och hennes sambo är då hemma och tar emot han. Go'lväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar