söndag 30 augusti 2015

Bye bye Prague

Åh är kär i Prag. Utsikt från vår restaurang i går medan fullmånen gör sin entr'e
Vi åt så gott och 3 rätters tog maken men med min risiga mage nöjde jag mig med huvudrätt och dessert. Vin hopade vi helt tyvärr då min magkatarr inte tillåter det. Det blev trolsk stämning medan mörkret lade sig och vi hade det så mysigt. Vilken restaurang. En norrman som driver det och ett top notch ställe. Dyrt för vara Prag men billigt för oss svenskar.
Min dessert var nog det godaste jag ätit i hela mitt liv. En creme brulee ovanpå en en cremefylld paj med passionsfruktsås och vit choklad. 
Och så dessa hjärformade??? Vad är det? Blomma? Hur som helst ätbar och smakade lite granatäpple tyckte jag.
Sen efter dessert bjöd huset på chokladpraliner. Vilket jag endast vågade ta en av( den med vit choklad och blåbär)
Ni som varit i Prag vet det så klart men ni som har nöjet kvar att åka dit kommer se alla vackra hus, torg, kanaler och prång samt så mycket mysige restauranger och bistros med riktiga musik. Klassiskt mm
Väldigt populärt sätta lås på broarna där man låst sin kärlek för evigt.
Massor av historia och byggstilar genom århundraden samt kyrkor i mängder och de är historiskt intressanta.
Här väntar vi på spårvagnen efter gårdagens romantiska kväll. Så varma sköna kvällar. Vindstilla och en 25-26 grader. Då mår man bra, hela min kropp älakar det. Man är mjuk och rörlig, hyn är jättefin av luftfuktigheten. Nu köra mot vår hemstad. Vi är hemma framåt midnatt och imorgon tillbaka i vardagen med arbete, läxor och helt klart svalare klimat. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar