tisdag 25 augusti 2015

Dag 1 i Tjeckien

Här är vi på väg igår lunch. Jag med en jäkla magkatarr så endast varmt vatten och buljong fick jag i mig.
Framme på vårt hotell Andel's mitt i centrala Prag. Helt ok hotell.
Dagen idag började med registrering och få sitt skåp i omklädningsrum. När man väl fått sitt skåp så finns redan makens bollar, handskar och ny putter i skåpet klart. Det är service det :)
Nu passade inte puttern så in i Titleist bussen för justeringar och beställa lite nya golfskor som designas här.
Ja sen skulle det bytas grepp på makens klubbset och nya klubbor är beställda.
Medan maken värmer upp på rangen så sitter jag i ännu en playerslounge. Jätteglad för det på riktigt. Får i mig lite linssoppa. Magen något bättre idag och mediciner börjar hjälpa men måste tänka på vad och hur man äter.
Hm dubbelbild och vet ej hur jag tar bort, så håll till godo. :)
Nu är det dags för inspel på banan. Maken peggar upp och vi spelar inte mer än 6 hål pga går långsamt och mycket vind. Sedan går vi bara några av hålen. Jag är jättesvag av att inte ätit något på 2 dagar mer än lite vätska.
Efter inspel dags att gå till fysiobussen för  maken och få behandling av sin onda och stela rygg.
Detta är en stor del av en spelarfru/caddies vardag. Vänta utanför någon av bussarna.
Vi gick på kvällen till en Kobe restaurang. Maken tog kobeburgare och jag fick i mig mat med.
För mig blev det nuddlar med kyckling Och min andra öl i livet. Måtte magen köara detta men ska jag klara av bära i veckan måste jag få i mig mat.
Torget vi åt på och vårt hotell till höger i bild.
Nu blir det bad och sedan ska vi kolla in stan med tunnelbanan här. I morgon ska jag med på spelarfrudag med att se Prag. Kul. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar