söndag 16 augusti 2015

Soffhäng dag 2!!!!

Igår åt vi på Pinchos som är en lite svensk variant på tapas. Man väljer vilka rätter man vill äta via en app i din telefon. Sedan får du ett sms att din mat och dryck är klar och då går man och hämtar den. Jag beställde deras goda svamrisotta( redan uppäten på bild) sedan dumplings och skaldjurspasta och till dessert deras marängswiss. Det var som alltid gott.
Idag var jag nästan lika trött som igår efter 2 dagars roligheter det är tufftvara ledig, bättre att arbeta. Nåja medan jag låg i soffan även denna dag förutom lite hundpromenad och matintag så hade jag gott sällskap i the noble art of slöa genom att fd grannwns hund också gjorde det. Vi var kung fu masters i denna sport.
Ja, jag kunde kolla in sonen här i gul hatt :) ( vet inte vad han hittade den) och hans kamrat som spelade playstation.
Tänk att få bo så här! En egen ö och i detta vackra skymningsljus känns det magiskt. Bild är från Finland och utanför Åbo när maken kommit på färjan för att komma hem imorgon middag. Han studsar bara här och packar om för att ta nästa färja kl. 18 men nu Göteborg-Fredrikshamn för en ET-tävling i Danmark. Han hämtar även upp arbetskamraternas son som ska gå caddie åt makens kollega. Men jag längtar till veckan därpå och Tjeckien och Prag. Som jag i många år velat åkt till och nu om inget hinner inträffa så får man åka. Det är också sista veckan jag arbetar med min nuvarande sköterska. När jag kommer hem efter Prag har hon gått vidare till nya äventyr med min förra detta kollegor från Karlsborgstiden. Blir onekligen tufft och trist för mig och patienterna men ibland måste vidare i både liv och yrke. Så var det ju för mig när jag lämnade min förra arbetsgivare i mitt fall kunde jag inte stå för vad den arbetsgivarens arbetsmiljö såg ut för oss. Jag gick vidare och har hitills inte ångrat mig även om inte gräset är grönare på andra sidan alltid. Stängs en förr öppnas en annan och då måste man prova den vägen. Så nya äventyr väntar strax min snart fd sköterska och nya äventyr väntar i och med det mig med. Man måste ibland våga omfamna förändringar även när de inte alltid är lustfyllda man får se det som utmaningar och nya lärdomar som i sin helhet gör oss till mer kompletta som människor om vi tar till oss ny lärdom. Nu ska jag fundera på om jag orkar lämna soffan :) för att ställa mig i duschen för en dusch och förbereda mig för en ny arbetsvecka. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar