torsdag 20 augusti 2015

Idag är ingen vanlig dag

Idag är ingen vanlig dag. Idag var vår sista arbetsdag tillsammans för mig och sköterskan. Nu väntar en annan tid för oss båda. Tråkigt och ledsamt men önskar henne god lycka i hennes nya team med mina forna kollegor. Varmt tack för våra år tillsammans. Tack för champagnen glömde nog säga det när vi skildes åt. Ibland väljer man själv väg och ibland väljer vägen vilken väg man skall vandra. Men bara följa inslagen stig tills ett nytt vägval uppenbarar sig och titta aldrig bakåt. Utveckling går framåt vare sig man gillar det eller inte. Det är bara att omfamna förändringar och se vart den nya stigen bär. Det är då man utvecklas. Ibland blir det mindre bra och ibland blir det bättre. Men se aldrig bakåt för det man lämnar är borta även om man kommer tillbaka för då har man utvecklats och fått nya erfarenheter och det blir aldrig riktigt som innan, tror jag i nästan allt vi gör i livet. Ungefär som köttfärssåsen man lagar, smakar aldrig exakt samma men ganska nära :)
Vi fick båda blommor av ett patientpar för de var nöjda med vår vård. Jättekul och så roligt när patienterna kommer ihåg att uppskatta även skötorskor och annan personal. Strålande sol och varmt i kväll och då är jag på möte med juniorkommitten, men den kalla och regniga sommaren har ju gjort att det är grönt sent på året. Är dock trött på att vara en del i JK. Trevliga människor och kul men har tappat engagemang känner jag.
Efter mötet tog jag och dottern med hennes sambo lite svalkande ros'e bubbel denna varma och lite sorgsna dag.
Nästa vecka ser ut som vi ska få det varmt. Härligt, men samtidigt är man ju inte van att hantera värmen efter denna svala sommare. Ska bli skönt att få komma iväg. Längtar. Till helgen har jag absolut 0 i planeringen. Det är inte det vanligaste. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar