söndag 23 augusti 2015

Made in Denmark, Himmerland

Fantastiska och legendariska hål 16 i Danmark. Maken och hans kollegor älskar tävlingen. Promotorn gör en fantastisk tävling. Hatten av. Publiken är så engagerad och spelarna älskar det. Här sitter de runt hela greenen. Maken gjorde en bra tävling och slutade delad 11:a . Inte dåligt med det lilla tävlingsspel han haft i år och så ont i ryggen de senaste veckorna. Kanske bra gå hemma med familjen en längre tid och bli spelsugen?
Här är huset de bodde i. Nu packas det ur det hyrda huset och städas ur.
Ser ut som huset låg inbäddat i grönskan. Maken skickade bilder.
Vad gjorde familjen under tiden? Ja solen sken och varmt var det. Jag solade och dottern sökte skuggan samt försöker smyga sig på vår katt som låg och sov i häcken.
När maken spelat klart åkte jag ner på staden. Sitter här och njuter av värmen vid livets brunn. Ska handla lite kläder inför tjeckienresan imorgonbitti. Jag plockade ju undan mina sommarkläder för en månad sedan när jag började arbeta och vädret kändes som om det inte skulle bli varmt denna sommaren och nu imorgon åker vi ju till Tjeckien där det ska vara 31-32 grader så då måste jag köpa lite nya sommarkläder då jag inte orkar gå in i garaget och leta efter det undanpackade.
Handlade denna klänning från Star Mela modell Lovisa, jättefin med bara ben och vita sneakers ( butiksinnehavaren hade det på sig idag.)
Sedan en underbart pudrig topp med ett "flor" över på framsidan från Cathrine Hammel modell Tulle.
Ja sedan råkade ett par höstjeans från Please original följa med sommarklädsinköp :) i mörk tvätt och tight passform. De får dock stanna hemma imorgon :)
Avslutningsvis blev det en skir " pyjamasbyxa" i härligt svalkande ljusblått i modell Bantry från Hunkydory. Ja så firade jag makens bra spel :) samt att jag tog mig lite champagne till kvällsmaten. Denna gudomliga dryck som förhöjer livskvalite'n :). Maken kommer hem inatt ca 02.30-3.00 sedan ska vi upp 07.00 och skicka sonen till skolan och packa om väskorna och kl. 10.00 imorgon fm sätter vi av mot Göteborg för slutdestination Prague. Stora dottern bor ju här med sin sambo medan de renoverar sitt nya boende så perfekt då de tar hand om vårt hus och hem samt sonen som är hemma och vår katt KF( han har fått ett nytt smeknamn nu till "Glufs Glufs" då han glufsar så när han äter) detta mycket för att han av ålder och sjukdomen Forl tappat tänder :) en underbar dag för övrigt. Hade jag haft några färska ostron hade det varit perfekt :) Go' kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar