torsdag 6 augusti 2015

I dag är det vår 14 åriga bröllopsdag

Idag firar vi vår 14 åriga bröllopsdag. Maken är i Gislaved och jag hemma då ja börjat arbeta. Men nu efter arbetet ska jag ta tåg och buss för åka ner till Gislsved efter arbetet. Firar därför ensam med lite vin och mat innan jag hoppar på tåget. Hade en jäkla tur när jag klev på tåget ikväll. Hade sms biljett och skulle kolla den väl ombord. Har då ingen telefon som även innehåller kreditkort och körkort. Vet att jag hade den på perrongen. Ut snabbt och letar men ingen telefon. Får hjälp av en kille som ser min telefon nere på spåret under tåget där den ramlat ur min väska. En annan kille lägger sig ner och plockar upp den samtidigt som lokföraren ser oss och säger att det är lugnt. Puh lite puls fick jag men så tacksam över hjälpen sv dessa människor. 
Maken skickar en bild på lite skumpa han köpt till ikväll. Tyvärr gick det inte få tag på färska skaldjur i Gislaved men gott få lite kyld champagne när jag är framme ikväll vid 22 tiden. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar